ירקות אורגניים משק מלמד


ירקות אורגניים מהחקלאי לצרכן. את הירקות שלנו אנחנו מגדלים פה במשק, לפי עונות השנה. ניתן לקנות בחנות המשק בלבד ולא במשלוחים. החנות פתוחה בימים א-ה 08:30-17:30 וביום שישי עד 16:00

ירקות אורגניים משק מלמד: תירס מתוק, כזה שאפשר לאכול טרי וללא בישול כלל. כל נגיסה מתפצפצת בפה ...אם מבשלים אז רק 2 דקות במים רותחים. התירס גדל לאורך כל הקיץ, והקטיף הראשון היה ב 5.6.19, אנחנו משערים שיהיו לנו תירסים עד אוקטובר. מגיעים אלינו מכל קצוות הארץ בכדי לטעום, מוזמנים להגיע, ניתן לכם טעימה"

תירס סופר סוויט ונילה אורגני משק מלמד

במיה תאילנדית. במיה גדלה גם כן בקיץ, הקטיף הראשון היה ב 2.6.19 וכל יום קוטפים עוד. הרבה שפים ממסעדות באזור אוהבים להגיע מוקדם בבוקר ולקנות את הבמיה הטרייה."

במיה תאילנדית

כרוב לבן אורגני - הכרוב ידוע כמקרר, מרגיע גירויים, משכך כאבים, מזין, מסלק רעלים ומשלשל מתון. הכרוב עשיר במינרלים כגון סידן ואשלגן, גופרית, סיליקה, מגנזיום וברזל. כמו כן בויטמינים A, B, C ו-E. בנוסף ידוע כמונע מחלות"

כרוב אורגני לבן

אספרגוס אורגני מלא בויטמינים מינרלים וברזל ואנחנו מגדלים אותו פה קטיף טרי כל יום"

אספרגוס אורגני

תימין, נקראת גם קורנית ,מקור עשיר בברזל ומשתמשים בו רבות בבישול, בבשרים, במרקים ובפרט בבישול בשר כבש, עגבניות וביצים. למרות טעמה החזק, לרוב אינה מסתירה או מטשטשת את טעמם של תבלינים ועשבי תיבול אחרים, ובזכות תכונה זו היא משמשת מרכיב בתערובת התבלינים ארב דה פרובאנס. הקורנית ידועה כמטפלת במגוון בעיות במערכת הנשימה מסייע לחזק מערכת חיסון ובכך מסייע להתמודדות עם שפעת, התקררות וכו' מחטא - פעילות אנטי חיידקית חזקה הטובה לשיעול ויראלי או חיידקי מסייע כמכייח ומקל על שיעולים, גם שיעול יבש מחזק מערכת עיכול יעיל לטיפול בגזים וכאבי בטן"

תימין

חציל על קליפתו מהווה מקור לנוגדי חמצון סגולים המכונים אנתוציאנינים. אלה יכולים לסייע בהגנה מפני תהליכי הזדקנות ומחלות. החציל עשיר גם בנוגדי חמצון חשובים נוספים ממשפחת הפוליפנולים כגון חומצה כלורוגנית היכולה לתרום להפחתת הסיכון למגוון רחב של מחלות. החציל עשיר בסיבים תזונתיים מסיסים ובלתי מסיסים. 100 גרם חציל מבושל מכיל כמעט 10% ממנת הסיבים התזונתיים היומית המומלצת. הסיבים התזונתיים תורמים להסדרת פעילות מערכת העיכול, לשמירה על בריאות המעי ולהגנתו מפני תהליכים סרטניים, ולהאטה והפחתה בספיגה של חומרים מהמזון כמו סוכר וכולסטרול."

חציל

חציל על קליפתו מהווה מקור לנוגדי חמצון סגולים המכונים אנתוציאנינים. אלה יכולים לסייע בהגנה מפני תהליכי הזדקנות ומחלות. החציל עשיר גם בנוגדי חמצון חשובים נוספים ממשפחת הפוליפנולים כגון חומצה כלורוגנית היכולה לתרום להפחתת הסיכון למגוון רחב של מחלות. החציל עשיר בסיבים תזונתיים מסיסים ובלתי מסיסים. 100 גרם חציל מבושל מכיל כמעט 10% ממנת הסיבים התזונתיים היומית המומלצת. הסיבים התזונתיים תורמים להסדרת פעילות מערכת העיכול, לשמירה על בריאות המעי ולהגנתו מפני תהליכים סרטניים, ולהאטה והפחתה בספיגה של חומרים מהמזון כמו סוכר וכולסטרול."

חציל

כרגע במשק 3 סוגי עגבניות: שרי תמר, שרי עגול ועגבניות גדולות • תורמת לחיזוק חיסוני • שומרת על הלב וכלי הדם • מסייעת בהפחתת כולסטרול • מאיטה תהליכי הזדקנות • טובה להרזיה בריאה • מכילה נוגדי חימצון חזקים • מסייעת להפחית לחץ דם גבוה • מכילה רכיבים אנטי סרטניים • עשירה בוויטמינים ומינרלים טובה לבלוטת הערמונית"

עגבניות משלושה סוגים

מנגולד כעת בתחילת העונה עלי מנגולד – או “סלק עלים” בשמם המקורי, מכילים כמויות נכבדות של וויטמינים כמו ויטמין C, K ו- A, בנוסף למינרלים והסיבים התזונתיים. איזון סוכר בדם. החומצה המצויה בעלים מסייעת לעכב את תהליך פירוק הסוכרים הפשוטים בדם ובכך בעצם שומרת על רמות סוכר מאוזנות בדם. בריאות העצם. סידן הוא המרכיב הכי חשוב בבניית עצמות ושלד חזק. מאחר ועלי מנגולד הם מקור מצוין לצריכת סידן, ניתן לשלב אותם בסלט ולסייע לגוף לפתח עצמות חזקות ובריאות. טיפוח הקוגנטיביות. אשלגן וויטמין K הם מרכיבים חשובים בכל הנוגע לתפקוד המוח ופעילותו. תוך כדי אכילת עלי מנגולד אנו תורמים לגוף שלנו את הוויטמינים הדרושים לו ובו בזמן מפתחים את החשיבה הקוגנטיבית שלנו ותפקוד המוח."

מנגולד

חסה ערבית, מסולסלת ירוקה, מסולסלת סגולה, ועגולה, 4 סוגי חסה יפהפייה, טרייה , ניקטפת כל יום"

חסה אורגנית

ברוקולי אורגני, אחד הירקות הבריאים ביותר שיש. ירקות בעלי צבע ירוק כהה מכילים כמויות גדולות של ויטמינים ומינרלים, ונוגדי חמצון והברוקולי ידוע כירק המונע מחלות. העלים של הברוקולי מכילים ויטמין איי הברוקולי עצמו מכיל סידן, חומצה פולית, סיבים תזונתיים, מנגן, חומצת האמינו טריפטופן, אשלגן, וויטמין בי6"

ברוקולי אורגני