ירקות אורגניים משק מלמד


ירקות אורגניים מהחקלאי לצרכן. את הירקות שלנו אנחנו מגדלים פה במשק, לפי עונות השנה. ניתן לקנות בחנות המשק בלבד ולא במשלוחים. החנות פתוחה בימים א-ה 08:30-17:30 וביום שישי עד 16:00

במיה תאילנדית. במיה גדלה גם כן בקיץ, הקטיף הראשון היה ב 2.6.19 וכל יום קוטפים עוד. הרבה שפים ממסעדות באזור אוהבים להגיע מוקדם בבוקר ולקנות את הבמיה הטרייה."

במיה תאילנדית

אספרגוס אורגני מלא בויטמינים מינרלים וברזל ואנחנו מגדלים אותו פה קטיף טרי כל יום"

אספרגוס אורגני

תימין, נקראת גם קורנית ,מקור עשיר בברזל ומשתמשים בו רבות בבישול, בבשרים, במרקים ובפרט בבישול בשר כבש, עגבניות וביצים. למרות טעמה החזק, לרוב אינה מסתירה או מטשטשת את טעמם של תבלינים ועשבי תיבול אחרים, ובזכות תכונה זו היא משמשת מרכיב בתערובת התבלינים ארב דה פרובאנס. הקורנית ידועה כמטפלת במגוון בעיות במערכת הנשימה מסייע לחזק מערכת חיסון ובכך מסייע להתמודדות עם שפעת, התקררות וכו' מחטא - פעילות אנטי חיידקית חזקה הטובה לשיעול ויראלי או חיידקי מסייע כמכייח ומקל על שיעולים, גם שיעול יבש מחזק מערכת עיכול יעיל לטיפול בגזים וכאבי בטן"

תימין

חסה ערבית, מסולסלת ירוקה, מסולסלת סגולה, ועגולה, 4 סוגי חסה יפהפייה, טרייה , ניקטפת כל יום"

חסה אורגנית

חציל על קליפתו מהווה מקור לנוגדי חמצון סגולים המכונים אנתוציאנינים. אלה יכולים לסייע בהגנה מפני תהליכי הזדקנות ומחלות. החציל עשיר גם בנוגדי חמצון חשובים נוספים ממשפחת הפוליפנולים כגון חומצה כלורוגנית היכולה לתרום להפחתת הסיכון למגוון רחב של מחלות. החציל עשיר בסיבים תזונתיים מסיסים ובלתי מסיסים. 100 גרם חציל מבושל מכיל כמעט 10% ממנת הסיבים התזונתיים היומית המומלצת. הסיבים התזונתיים תורמים להסדרת פעילות מערכת העיכול, לשמירה על בריאות המעי ולהגנתו מפני תהליכים סרטניים, ולהאטה והפחתה בספיגה של חומרים מהמזון כמו סוכר וכולסטרול."

חציל

כרגע במשק 3 סוגי עגבניות: שרי תמר, שרי עגול ועגבניות גדולות • תורמת לחיזוק חיסוני • שומרת על הלב וכלי הדם • מסייעת בהפחתת כולסטרול • מאיטה תהליכי הזדקנות • טובה להרזיה בריאה • מכילה נוגדי חימצון חזקים • מסייעת להפחית לחץ דם גבוה • מכילה רכיבים אנטי סרטניים • עשירה בוויטמינים ומינרלים טובה לבלוטת הערמונית"

עגבניות משלושה סוגים

מנגולד כעת בתחילת העונה עלי מנגולד – או “סלק עלים” בשמם המקורי, מכילים כמויות נכבדות של וויטמינים כמו ויטמין C, K ו- A, בנוסף למינרלים והסיבים התזונתיים. איזון סוכר בדם. החומצה המצויה בעלים מסייעת לעכב את תהליך פירוק הסוכרים הפשוטים בדם ובכך בעצם שומרת על רמות סוכר מאוזנות בדם. בריאות העצם. סידן הוא המרכיב הכי חשוב בבניית עצמות ושלד חזק. מאחר ועלי מנגולד הם מקור מצוין לצריכת סידן, ניתן לשלב אותם בסלט ולסייע לגוף לפתח עצמות חזקות ובריאות. טיפוח הקוגנטיביות. אשלגן וויטמין K הם מרכיבים חשובים בכל הנוגע לתפקוד המוח ופעילותו. תוך כדי אכילת עלי מנגולד אנו תורמים לגוף שלנו את הוויטמינים הדרושים לו ובו בזמן מפתחים את החשיבה הקוגנטיבית שלנו ותפקוד המוח."

מנגולד

שעועית לוביה שעועית ארוכה העשירה במיוחד בוויטמין A, ויטמין C , ויטמינים מקבוצה B, וכן במינרלים החשובים אשלגן, מגנזיום וסידן. הלוביה מהווה מקור לשישה ויטמינים מקבוצת B. ויטמינים אלה חיוניים לתהליכי הפקת האנרגיה בגוף, לחילוף החומרים של הפחמימות, החלבונים והשומנים, לתפקוד תקין של מערכת העצבים ועוד. חלקם יכולים גם לסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם. לחומצה הפולית הנמצאת בלוביה ובירקות עליים ירוקים כגון פטרוזיליה, תרד וחסה, תפקיד חשוב בייצור התקין של הדנ"א. לכן יש לו חשיבות בתהליך ההתפתחות התקין של התאים ומכאן בהפחתת הסיכון לסרטן."

שעועית לוביה

פלפל צ'ילי ירוק / אדום חריף במיוחד אכילת צ'ילי משפרת את איכות השינה וגם חולי סוכרת עשויים להפיק מצריכתו תועלת. פלפלי צ'ילי אדומים עשירים במיוחד בוויטמין C ובבטא-קרוטן. כמו כן הם מהווים מקור טוב לרוב הסוגים של ויטמין B, אשלגן, מגנזיום וברזל וככלל 'חשודים' כמחזקי המערכת החיסונית."

פלפל צ'ילי חריף

חסה מהווה מקור נהדר לאנרגיה, חלבון, שומן, פחמימות, סיבים תזונתיים ושלל ויטמינים ומינרלים כדוגמת: סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן, אבץ, נתרן, ויטמיני A, B (כולל חומצה פולית) C, E ו- K."

חסה סלנובה ירוקה/סגולה

קולורבי מלא בחומרים מזינים ומינרלים כמו נחושת, אשלגן, מנגן, ברזל וסידן, וכן ויטמינים, כגון: ויטמין C, ויטמיני B מורכבים, ויטמין A וויטמין K. מקור נהדר של סיבים תזונתיים לשיפור מערכת העיכול."

קולורבי

שומר מוריד את הכולסטרול בדם בזכות כמות גדולה של סיבים תזונתיים. מקל על כאבי בטן, נוגד עוויתות במערכת העיכול, מפיג גזים, נפיחויות ועצירות. . מוריד את לחץ הדם בזכות כמות גבוהה של אשלגן,. מקור לסידן המגן על בריאות העצם. מעודד יצור חלב אם. תכונות אנטי דלקתיות"

שומר

פטרוזיליה ויטמין A (בטא קרוטן): התורם לשיפור ראיית לילה ועור בריא. קומפלקס ויטמין B: שימוש חמצן וחומצות אמינו ושיקום תאי הגוף ושחרור אנרגיה מהתאים ויטמין C: לתחזוקת המערכת החיסונית. ויטמין E: להגנה על התאים מפני התבלות הבאה עם הגיל. ויטמין K: לוויסות סמיכות הדם וניקוי וסינתזה של חלבון הכבד. ברזל: ליצור המוגלובין הנדרש לאנרגיה. מנגן: עוזר לספיגת ויטמין C, מייצר את הורמוני המין. אשלגן: נדרש לגדילה, בניית שרירים ומערכת העצבים. אבץ: מחזק את המערכת החיסונית ומונע אקנה. סידן: לחיזוק העצמות, השיניים והשער. סיבים וכלורופיל: מטהרים, מונעים זיהום בקטריאלי ומגבירים את תגובת המערכת החיסונית."

פטרוזיליה

פאק צ'וי או באק צ'וי שייך למשפחת הלפת ירק בעל טעם עדין מאוד שאוהב בישול קצר מכיל סידן , חומצה פולית וויטמיני K A C B6 מעולה אפוי בתנור נהדר כתוספת לסלט ומככב במוקפצים האסיאתיים"

פאק צ'וי

כוסברה מעבר להיותה טעימה ומשדרגת אינספור תבשילים, סלטים ואפילו משקאות, לכוסברה יש המון מעלות מנקה את הגוף מפיגה כאבים מורידה הכולסטרול מפיגה ריחות נוגדת דיכאון מונעת בריחת סידן תורמת לעור בריא בעלת רכיבים אנטי דלקתיים"

כוסברה

סלרי מונע סרטן, מוריד לחץ דם, מזרז חילוף חומרים, שורף קלוריות, ומונע כאבי בטן"

סלרי

לפת מקור לויטמין C , חומצה פולית ובטא קרוטן טובה לחיזוק מערכת החיסון, מכילה רכיבים אנטי סרטניים, טובה לשיפור עיכול מחזקת חיסונית • מכילה רכיבים נוגדי אלרגיה • טובה לעצירות • תורמת למראה שיער ועור בריאים • מכילה רכיבים אנטי סרטניים • טובה מאוד להרזיה • תורמת לתחושת שובע • מסייעת באיזון רמות סוכר • תורמת לעיכול תקין • טובה לאיזון רמות כולסטרול בדם"

לפת

פלפל הברנרו הפלפל החריף ביותר שיש לסלסה, שקשוקה, גוואקאמולי לא לבעלי לב חלש"

פלפל חריף הבאנרו

ירקות אורגניים משק מלמד: תירס מתוק, כזה שאפשר לאכול טרי וללא בישול כלל. כל נגיסה מתפצפצת בפה ...אם מבשלים אז רק 2 דקות במים רותחים. התירס גדל לאורך כל הקיץ, והקטיף הראשון היה ב 5.6.19, אנחנו משערים שיהיו לנו תירסים עד אוקטובר. מגיעים אלינו מכל קצוות הארץ בכדי לטעום, מוזמנים להגיע, ניתן לכם טעימה"

תירס סופר סוויט ונילה אורגני משק מלמד

כרוב לבן אורגני - הכרוב ידוע כמקרר, מרגיע גירויים, משכך כאבים, מזין, מסלק רעלים ומשלשל מתון. הכרוב עשיר במינרלים כגון סידן ואשלגן, גופרית, סיליקה, מגנזיום וברזל. כמו כן בויטמינים A, B, C ו-E. בנוסף ידוע כמונע מחלות"

כרוב אורגני לבן

ברוקולי אורגני, אחד הירקות הבריאים ביותר שיש. ירקות בעלי צבע ירוק כהה מכילים כמויות גדולות של ויטמינים ומינרלים, ונוגדי חמצון והברוקולי ידוע כירק המונע מחלות. העלים של הברוקולי מכילים ויטמין איי הברוקולי עצמו מכיל סידן, חומצה פולית, סיבים תזונתיים, מנגן, חומצת האמינו טריפטופן, אשלגן, וויטמין בי6"

ברוקולי אורגני

ארטישוק מסייע להסדרת פעילות מערכת העיכול ולאיזון רמות הכולסטרול והסוכר בדם.. נוגד חמצון יעיל שבין היתר ממריץ אנזימים מסלקי רעלים ומדכא שכפול תאים בלתי מבוקר ולכן מפחית את הסיכון לסרטן. בשל היותו עשיר בברזל, במגנזיום, באשלגן ובסידן הוא נחשב למולטי-מינרל וגם למולטי-ויטמין בשל תכולת הוויטמינים מקבוצה B, ביניהם חומצה פולית"

ארטישוק